COSP

Comisia de Orientare Școlară și Profesională

Orientarea şcolară şi profesională este ansamblul de norme, metode şi tehnici prin care se asigură educaţie şi formare profesională de calitate, în acord cu particularităţile fizice, fiziologice şi psihologice ale individului.

Scopul orientării şcolare şi profesionale vizează valorificarea potenţialului aptitudinal, a intereselor, aspiraţiilor, cunoştinţelor, abilităţilor, deprinderilor şi a altor particularităţi psihocomportamentale, precum şi consilierea asupra modului de integrare socioprofesională adecvată în vederea asigurării egalităţii de şanse.

Orientarea şcolară şi orientarea profesională a copiilor/elevilor/tinerilor cu CES se realizează de către COSP, numită prin decizie a inspectorului şcolar general al judeţului/al municipiului Bucureşti, la propunerea CEOSP din cadrul CJRAE

COSP este numită prin deciziea emisă de ISJ BACĂU şi are în componenţă:

  1. directorul CJRAE, preşedinte al comisiei;
  2. inspectorul şcolar pentru învăţământul special şi special integrat, vicepreşedinte al comisiei;
  3. un reprezentant al CJRAE, membru al consiliului de administraţie;
  4. un reprezentant din partea DGASPC judeţean/un reprezentant din partea unei DGASPC de sector pentru municipiul Bucureşti;
  5. un reprezentant din partea consiliului judeţean;
  6. un reprezentant din partea unei instituţii de învăţământ special cu personalitate juridică, respectiv centru şcolar de educaţie incluzivă;
  7. un reprezentant al unei organizaţii neguvernamentale de profil acreditate;
  8. un reprezentant medic de specialitate neuropsihiatrie infantilă/pediatrică din partea Direcţiilor de Sănătate Publică;
  9. secretarul COSP.

COMPETENŢELE COSP:

a) emite certificatele de orientare/reorientare şcolară şi profesională, la propunerea CEOSP din cadrul CJRAE;

b) colaborează cu direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, cu instituţiile de învăţământ, cu părinţii, cu asociaţiile persoanelor cu dizabilităţi, cu reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi societăţii civile, cu cabinete medicale, în scopul orientării copiilor cu CES în concordanţă cu particularităţile lor individuale.